Nu går dagarna fort....

Ännu en dag med shopping på schemat!!!! Ja det blir lätt så när man är här.....MEN återigen så stannade jag hemma med barnen......En bil rullade åter mot Ellenton för lite kompletteringar:) Jag har mest gått hemma o plockat o tvättat, men även legat i solsängen o läst bok o haft det bra. Vädret har varit toppen, det är soligt och varmt ca 25-30 grader på dagarna....så de som shoppar har lite ångest över att de solat för lite.....ja, man kan inte få allt! Jag , Mamma o Ida tog en liten sväng framåt kvällen till Wiregrass och Mamma fyndade Lewis jeans! Kom hem till dukat bord, det bjöds på grillat även ikväll, gott! 
Filip är på hockeycup som sagt, och det går väl inte så jättebra. Förlust båda matcherna idag, tyvärr, men de verkar ha kul allafall som tur är. Alex , Fanny, Rebecca o Ida är o spelar tennis just nu, kl är snart 22.30, vi undrar om de träffat några.....?Imorgon måste vi komma upp och ut före kl 09,00 då det ska städas o bli fint här, det behövs kan jag säga.....
Jag saknar kommentarer, var är ni, vad gör ni???????

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag sitter ca en meter från dig, Carina! Hallå! Jag tillhör skaran som varit i Ellenton idag. Där handlades det en hel del, man får aldrig nog liksom. Jonas fyndade Quicksilver tröja o shorts, luvtröja från Hollister o t-shirts från Tommy Hilfiger. Jag köpte shorts o pike från Ralph Lauren, skor på Reebook, underkläder o mjukis-set på Arie, o några tröjor på Aeropostale, som förövrigt är min favvo-affär!Den får gärna komma till Svedala! Nu börjar det bli dags att sova, men måste gå bort till tennisbanan o dra hem tjejerna, de har varit borta alldeles för länge nu....=)

2008-12-30 @ 04:32:33
Postat av: Malin (genom Marie)

Jag ligger o sover i soffan, klippt slut efter shoppingen idag.....

2008-12-30 @ 04:35:14
Postat av: Sophia

Hihi, däser efter all julmat vi proppat i oss.

2008-12-30 @ 07:13:43
Postat av: Toja

Jodå - vi är här. Men kommentarererna ang shopping börjar ta slut :))). Nejvars då - sitter här i mitt Aeropostale-set o äter frukost. Jag skulle mer än gäääärna åka till Ellenton idag men istället funderar jag om vi ska åka ner på "stan" här en sväng. Vem vet - man kanske kan fynda något här oxå.

KRAM

2008-12-30 @ 09:49:13
Postat av: Anders

...och jag springer runt o gör ärenden till tant grön! Det senaste om bredbandet är att det ska vara klart till den 8:e januari, men tv fick vi klart med igår - alltid något! Nu ska jag till ICA Maxi och bunkra upp inför fam Fredrikssons besök...



/Anders

2008-12-30 @ 11:49:04
Postat av: Anonym

Jaha Marie noll koll hoppas de kom hem hahahahaha.

2008-12-30 @ 13:10:51
Postat av: Frida med familj

Hejsvejs.

Har skaffat Skype, för ja tänkte att ja skulle kunna prata med er, men ni ä ju alltid offline när ja ringer... Va ä klockan därborta? Ja kanske ringer när ni sover, hihi.

Fortsätt shoppa och sola ;-)

Bamsekramar från Frida.

2008-12-30 @ 13:53:18
Postat av: Marie

Jo då.Vi åkte bort till tennisbanan vid 23- tiden o där var dom! Satt o pratade med ett gäng grabbar, så det är klart att de inte kom hem. De lovade dock att komma om 10 min, så vi åkte hem igen. Nu är ju allt här i Usa mycket större och även tiden är längre än hemma. Vi har räknat ut att en svensk timma motsvarar två amerikanska..... Så här gick vi och väntade o väntade, mormor satte sig till rätta framför fönstret med ett glas vatten! Alla gick o la sig... Och vi väntade lite till och till slut så dök dom upp. De kunde ju ha masat sig ut några dagar tidigare, nu är det ju inte många dar kvar... Men det kanske är tur det, för jag orkar ju inte sitta uppe o vänta varje kväll, o det gör nog inte mormor heller!

2008-12-30 @ 15:32:09
Postat av: alexandra

mamma lägg ner;)

2008-12-30 @ 19:17:17
Postat av: Lotta

Hello..Kan tänka mig att det shoppas men va roligt..Vad är en bränna mot härlig shopping!!Nu barn måste ni sköta er så ni inte sliter ut mormor i Amerikat för hon ska ju flyga hem oxå..Fick ett telefonsamtal att man inte har datorn på rädd som jag är för Maries hårda stämma har jag nu suttit 2 kvällar här och varit online på skype men har jag fått tag i någon Icke sa Nicke..Hoppas nu att vi hörs av imorgon,är online som sagt.Ha det bra hälsa alla.Kramar Lotta

2008-12-30 @ 21:43:07
Postat av: Anonym

Stackars mormor sitta å vänta in flickorna när de är ute å raggar i Tampa, men hon fick nog uppleva gamla minnen från sina flickor!!!! eller hur Marie? hoppas ni har det gött för snart är det minus grader som gäller.

2008-12-30 @ 22:49:30
Postat av: farmor Britt-Marie

Hej på er!

Har ni det skönt i värmen?

Jag ville berätta om att isen ligger på hela sjön nu. Så där slät och fin som den bara är någon enstaka gång. Många gäng är ute och åker idag. Men isen är alldeles svart och bara ca 4-5 cm tjock. Fattar inte att dom vågar.Men jag vet att Martin skulle våga, så jag är glad att han är där han är. Hm,Hm.

Ha det bra och hälsa alla.

2008-12-31 @ 13:11:36
Postat av: Fam. Appelqvist

Hej svejs! Hoppas ni mår bra i värmen. Hos oss är det packning och åter packning som gäller. Jag fattar inte hur mycket grejer man har...pust! Tar aldrig slut! Nyårsfirandet blir hos fam. Brodd (grannarna sviker ju oss i år :)). Det ska bli trevligt! Vi vill önska er ett riktigt Gott Nytt År! Vi försökte att få kontakt med er igår kväll, men lyckades ej.

Kram från fam. Appelqvist

2008-12-31 @ 13:57:51
Postat av: Charina o Kjell

Vi vill önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!

Vi är i Motala hos auktionskändisen med fru. Ska snart på nyårsrevy! Affe o Anne- marie hälsar oxå!



Stora Kramen till er alla!!

2008-12-31 @ 15:28:37
Postat av: Boxholm

Vill önska alla ett Gott Nytt År !!

Många kramar Tommy,Nina Ralle och Elin

2008-12-31 @ 16:19:47
Postat av: Marie

Lotta! Du måste ju tänka på tidsskillnaden!!! När du sitter där online, på eftermiddagen, då sover jag! Sen är det solen o sen shopping. Vet inte riktigt hur jag ska hinna allt... Har försökt precis nu, men var är du??? Jag försöker senare idag, vid 15-tiden här alltså 21 hos dig! Hoppas vi lyckas då! Kram

2008-12-31 @ 16:32:19
Postat av: Anita

Gott Nytt ÅR på er alla som finns hemma hos Carina,

Fanny va snäll nu mot Marie och mormor med att passa tiden hihi, puss ha en trevlig nyårsafton.

2008-12-31 @ 17:09:21
Postat av: Inger

GOTT NYTT ÅR till er alla från oss

i Östersund och Rörösjön.

2008-12-31 @ 19:13:58
Postat av: Birgitta Wikström

GOTT NYTT ÅR till er alla från Birgitta o Claes

2009-01-01 @ 01:19:23
Postat av: Unön

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

2009-01-01 @ 01:45:07
Postat av: Marie

Gott Nytt Ar allihop!

2009-01-01 @ 02:00:28
Postat av: Linda

Sitter i den nya Karlstadsoffan i Helsingborg i tidig morgonstund och undrar om det var jag som åt upp all den där maten som Anders handlade!? Fortfarande proppis efter fantastisk middag i det nya Wennerbergska huset som är lika fantastiskt!!!

Kramar i massor och Gott Nytt År!!!



2009-01-01 @ 06:38:55
Postat av: Väderstads folket.

Gott nytt år 2009 önskar vi er alla i Tampa!

Klara, Henke, Alma & Maja.

2009-01-01 @ 12:11:54
Postat av: Nina

God fortsättning på det nya året!!

Ja, Linda där sitter du och undrar om du åt upp all mat hos er igår och här ligger Tommy och undrar om det var han som drack upp all sprit hos oss.

Kram på er alla!!

2009-01-01 @ 12:43:02
Postat av: Toja

God fortsättning på det nya året! Vi vill samtidigt önska lycklig resa hem till gänget som har glädjen att få bege sig hem till Svedala och våra tio minusgrader som vi har att erbjuda här hemma. Härligt - tro mig ni kommer inte längta tillbaka när ni väl har kommit hem. Jag menar - på lördag spelar idolerna Johan Palm, Kevin, Alice och Robin nere i vårt centrum - bara en sådan sak. Tacka mig vettja metropolen Mjölby (Skänninge o Hogstad) - så varmt välkomna hem!

2009-01-01 @ 22:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0