Hos Frissan och shopping i Brandon

Idag delade vi upp oss lite. Fam Schedin tog en tur till Clearwater Beach för att kolla in strandlivet lite. Idag har det dock varit kyligare i luften och ca 17-18 grader bara, så det blev inget dopp i havet. Jag, Rebecca, Alex o Fanny har varit hos frissan och fixat till oss. Vi åkte till Brandon och köpcentrat där. Jonas, Marie, Hugo, Mamma, Pappa o Ida kom oxå dit för lite shopping. Dessvärre var det helt hysteriskt med folk o bilar! Jag o Rebecca satt fortfarande i frisörstolen när Marie o Co bestämde sig för att åka hem. Lite felkörning, avstängda vägar o BILKÖER, gjorde att det tog de 2h och 30 min att komma hem. (För oss tog det lite drygt 30 min) .....man kan väl säga att stämningen i den bilen var lite smått irriterad när de sent om sider äntligen kom hem.... Fredrik kom hem från jobbet vid 18-tiden och hämtade mig, sen åkte vi och åt middag med Tom (jobbarkompis) och hans fru Aida, trevligt! De andra fixade middag här hemma. Nu är det dan före dan före dopparedan, så imorgon ska sista klapparna köpas och julmaten förberedas!!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Om det var Marie som körde den långsamma bilen så förstår jag att HON var irreterad. Men vi är lite, bara lite avundsjuka på er som har varit hos musse pigg.Hoppas att alla är friska nu och ha en godjul. Kramar/Lisbeth

2008-12-23 @ 09:32:47
Postat av: Toja

Ha ha - fick en deja vue och minns våra låååååånga bilresor som vissa i bilen positivt försökte lyfta fram som ett tillfälle att se desto mera medan en del andra tyckte att det var onödig tid som gick till spillo. Vem som tyckte vad får ni lista ut själva - men jag kan lätt sätta mig in i bilens stämning efter 2,5 timme för en ganska kort sträcka :))) Det var vid sådana tillfällen man kunde se det egentligen kanske enda positiva med lilla Mjölby och man lovade sig själv att aldrig mer sitta och muttra över att det är två bilar före i en korsning eller att det tar två minuter innan det blir grönt och man får köra, ha ha. Men minnet är ju dock ganska kort och jag får nog erkänna att jag redan börjat muttra igen....

Låter som alla var på benen denna dag och det är ju skönt att läsa - hoppas ni får hålla er friska nu.

Kram på er alla!

2008-12-23 @ 10:44:39
Postat av: Marie

Nu var det som tur va inte jag som körde, jag hade förmodligen börjat tuta o bära mig åt,för fy f....n vad jobbigt det var! Tänk er attt åka mellan Skänninge o Mjölby på 2,5 tim!!!! Det kröp inte ens fram utan stod still mest hela tiden. Plus att jag var i väldigt stort behov av en toa!! Men Jonas är ju lugnet själv även i en sån här situation, och släppte snällt förbi varannan bil från de en miljon utfarterna från parkeringsplatsen, tror till o med att han vinkade o log lite till alla!!!!Allt medans vi övriga i bilen svor o gormade... Idag ska vi till ett lite mindre shoppingcenter (det igår var väl som 20 Ikano) och köpa resten av klapparna, julstämmningen är väl sådär med 25-30 grader varmt =) Ha en skön jul där hemma allihop! Kramar från oss

2008-12-23 @ 14:50:58
Postat av: Carina Gromark



Hej Malin och även ni andra



Hoppas att ni har piggat på er och orkar fira Jul.



Vi väntar in familjen från Sthm ikväll. Sen blir det lite julfirande.



Ha det nu jättebra & en riktigt GOD JUL!!



Hälsa alla!



Kramar

Carina + grabbsen

2008-12-23 @ 14:59:45
Postat av: Polisen Mjolby

Hade Marie kort hade Ni ju kanske inte kommit hem over huvud taget. Och om trafiken stod still kunde du ju hoppat ur o kissat i skogen som alla andra indianer gor.

2008-12-23 @ 15:42:02
Postat av: Linus o Ronja Öberg

Hej Ivar o Hilma hoppas ni har de bra där i värmen, skönt att ni verkar vara friska nu. Nu är det snart jul hoppas vi får massor av klappar, hemma hos oss är det ett skit väder inte ens någon snö, läste att ni varit på clearwater beach där har mamma också varit sa att det var fint. Ronja ville säga till Hilma att hon är rädd för tomten men om man inte får några julklappar så får man julklappar ändå??? kram på er gotte grisar

Hälsningar Linus o Ronja

2008-12-23 @ 16:14:51
Postat av: Fam. Appelqvist

Hej på Er! Idag har vi haft strålande väder här i Idre, sol och -5 grader. Vi har åkt skidor hela dagen, t o m Ebba har provat. Vill önska Er en riktigt God Jul! Ha en fortsatt trevlig semester och se nu till att hålla Er fiska!

Kramar från fam. Appelqvist

2008-12-23 @ 16:50:55
Postat av: Anonym

Menar förstås FRISKA! :)

2008-12-23 @ 16:52:45
Postat av: Toja

Nu är kl 00:04 i Svedala och vi vill därför utbringa ett fyrfaldigt leve för dagens födelsedagsbarn - hurra, hurra, hurra, hurra! Ett stort grattis Filip på födelsedagen!

Vi har nu haft våran uppesittarkväll och även delat ut en del klappar. Det blev bl a ett wii-spel så nu har vi bowlat, spelat golf och lite tennis - kul! Sedan har vi tittat på "Vi hade i alla fall tur med vädret", ha ha sicken tokig film:). Får erkänna att jag mer känner mig som Gösta än Gun när vi far iväg på semester....

Nu har vi hängt upp våra strumpor och väntar förväntansfullt på att det ska bli morgon och se om tomten hittar till oss även i år.

God jul på er alla - vi tar med skypen imorgon och hoppas på kontakt.

Massor med julkramar från Toja, Mange, Simon och Sara

2008-12-24 @ 00:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0