Fredag!

Imorse så skulle vi äntligen komma iväg o fixa social security nummer för mig. Fredriks är klart, men jag har väntat dels på äktenskapsbevis som jag fick beställa från Sverige, och sen ett papper som heter I 94 som oxå krävdes. Men tro inte att det var allt!!! Nej då, jag behöver även ha ett "employment authority", och det behövs även för barnen! Jag tror jag blir galen, alla dessa papper!!!! Så fortfarande inget soc sec nr för mig eller barnen, och innan jag har det kan jag heller inte ta körkort. Men men det funkar bra ändå.....hittills allafall:) Christina o jag kom iväg på en liten shoppingtur, och så lunchade vi på Subway. Ikväll har Freddan o jag äntligen hunnit med att storhandla mat, vi hittade bl.a köttbullar "swedish style", spännnande......

Kommentarer
Postat av: Cilla

USA och dess byråkrati... Men jag lyckades ta amerikanskt körkort när jag pluggade där utan att ha soc. security nbr... De ändrar väl allt kan jag tänka. Det var ju några år sedan jag pluggade där... Kram på dig!

2008-12-13 @ 11:46:07
Postat av: Carina

Nej du har nog rätt förresten, jag kan ta körkort utan soc sec nr.....men allafall, allt är jävligt krångligt bara, och det beror på att vi blev bestulna på pass o visum o så, första dan.....kunde ju ha börjat bättre.....:)

kram kram

2008-12-13 @ 17:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0