Vi är kvar i New York!

Allt gick smidigt på Svenska Ambassaden och vi var där prick 10.00! Sen blev det stan förstås. Killarna åkte iväg till en sportaffär för att kolla på skridskor och jag o Ida gick till Macy´s. Både Olle o Filip köpte nya skridskor. I god tid tog vi taxi ut till flygplatsen för att checka in på vår flight till Tampa, som skulle lyfta 17.55. Men nej då, flyget var inställt pga vädret!! Det var thunderstorms längs med kusten så flera flygbolag hade fått ställa in flyg under dagen. Massor med folk, vi köade i 2,5 h för att få veta att tidigaste flyget vi kunde få komma med på var onsdag 17.55. Och eftersom det var pga väder så gjorde Jet Blue (inget bra flygbolag, jag har ändrat mig;) ingenting. Inga matkuponger eller hotellbokningar, eller ombokning till annat flygbolag. Vi blev satta på väntelista till kvällsflyget som skulle gå 20,30 (det gick 22.30) men där kom vi inte med heller. Så utan bagage (det var redan incheckat) fick vi bege oss ut från flygplatsen och fick tillslut tag på ett rum på Sheraton här vid JFK. Vi fick ett rum med kingsize säng, så barnen låg i den och jag o Fredrik sov på golvet........Nu sitter vi allafall o väntar på att få gå ombord på flyget som ska gå 13.30. VI ringde imorse och lyckades boka om oss! Så kan det gå när man e ute o reser:)) 

Kommentarer
Postat av: syster malin

Ni brukar väl ha tur med allt!? Fy vad bökigt o jobbigt! Hoppas ni kom med det sistnämda flyget:) Hör av mig imorron!

2008-08-12 @ 20:27:46
Postat av: Jenny

Känner mig lite som Grädde, sitter och småfnissar och ser framför mig hur det ser ut när barnen ligger skönt i sängen och ni får ta golvet (tycker lite synd om (Gräddes rygg ...). / Jenny

2008-08-12 @ 21:21:38
Postat av: Linda

Det är som en film! Gu va spännande! Vad händer sen??

Skönt med passen i alla fall!!

Kram Linda

2008-08-12 @ 21:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0