Sightseeing, shopping och musical

Fick med mig min älskade dator i sista stund:) Ojoj vad New York är häftigt! Jag tror att det är min tredje gång här. Vi flög hit med Jet Blue Airways och det tog 2,5 h Tampa- JFK, fräscha flyg med tv-skärm i varje stol, mycket bättre än Continental...
Sen blev det taxi till hotellet, Double Tree Guest Suite, som ligger mitt på Times Square, perfekt! Vi checkade in och sen ut på stan. Efter lunchen åkte vi på sightseeing med en av alla bussar som finns. Det som är bra är att man kan hoppa av och på som man vill. Vi klev på vid Madison Square Garden, klev av vid Ground Zero (där Twin Tower stod), sen gick vi ner till Battery Park (längst ner på Manhattan) där kan man se ut till Flygvärdinnan som Olle sa, hihi, han menade förstås Frihetsgudinnan. Att hoppa på bussen nere vid Battery Park var ingen bra idé, kön var hur lång som helst, och så vill man ju sitta där uppe, då sitter man ute och så ser man bäst. Så vi promenerade upp längs Wall Street och klev på där och avslutade turen vid Times Square och då var vi ju hemma. Kvällen blev lugn, efter middagen gick vi hem o slappade på rummet, alla var lika trötta.

Idag har vi gått o gått o gått. En hel del shopping har vi hunnit med, alltid lika kul! När vi hittade till Abercrombie & Fitch så var det KÖ in i butiken. Man fick helt snällt vänta på att bli insläppt, och när vi väl kom in så var det 4 våningar! Fatta hur mycket folk det är då........
Denna kvällen avslutade vi med att gå o se musicalen Legally Blonde. Den spelas precis vägg i vägg med hotellet vi bor på, och vi köpte biljetter i sista sekunden! Alla tyckte den var jättebra! Imorgon är det ambassaden som gäller, de öppnar kl 10.00 och då är det tänkt att vi ska vara där, så nu måste jag sova!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Carina o Co,

nu har Tobbe o Co kommit till Sthlm!! Vi avlutade med ett par roliga dagar på

"Universal" - mycket åka blev det - jag Åsa är fortfarande stolt över min premiärtur med bergodalbana - HULKEN - pust!

Vi vill tacka för några mysiga dagar - o kvällar - ni har verkligen fått det trevligt o vi är säkra på att ni kommer att trivas!!

Kram till er alla 5 från oss alla 5.

2008-08-12 @ 14:21:56
URL: http://carinaakermark.blogg.se/
Postat av: syster malin

Hej, va kul med musikal!! Och shopping förstås:)) Hoppas vi får se vad ni handlade! När jag var i New York såg jag Madison Square Garden från mitt rum, vilken häftig stad!! Puss o kram!

2008-08-12 @ 20:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0