Öppet hus på Benito middle school

Vaknade till världens oväder imorse, regn o åska. Därför kom vi inte iväg förräns klockan var 12. Då åkte vi till Filips skola (hoppas vi) för att registrera in honom. Men eftersom kl var 12 så hade de precis gått iväg på lunch och skulle vara åter kl 13. Typiskt. Istället åkte vi till ett shoppingmall och letade skolkläder till Olle. Givetvis så hade jag glömt lappen hemma, men jag visste att det var beige, marinblått o vitt som gällde. I Olles storlek var det mesta slutsålt, eller fult, men det blev ett par marinblå shorts och en vit piké och en blå piké. Dessvärre tror jag inte att tröjan får vara blå....ska kolla upp det imorgon när vi ska på öppet hus där. Ida kompletterade med beiga shorts, en marinblå kjol och även hon en blå piké......Jag lovar lägga upp bild på dem när de har sina fina skolkläder på sig, det kommer.......
När vi var klara där så var klockan redan 17, tiden går fort när man shoppar:) Registreringen på Filip skola slutade kl 15, men det var öppet hus där, så vi var där och tittade runt och träffade lärarna. Mycket trevliga allihopa, och alla ville få Filip i sin klass! Skolan verkar toppen, så nu får vi hoppas att vi får det klart imorgon istället. Jag har mailat Skarpängsskolan igen angående hans intyg/betyg, hoppas jag får det nu. Filip slipper uniform, men de har särskilda gympakläder, så det köpte vi på skolan. Imorgon blir det Benito igen, sen är det öppet hus på Olle o Idas skola. Olle fick ett kort på posten idag, så här stod det:
Dear Olle,
Welcome to Pride Elementary. Are you ready for 2nd grade? Well, I can´t wait to meet you! See you soon. Love, miss Broxson. Gulligt va? Ska bli så kul o träffa deras lärare. Idas fröken heter Mrs el Miss Graham.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0