Läxor

Från första skoldagen i stort sett, så har Olle o Ida haft läxa. Filip hade första idag. Så nu sätts man på prov. Det är svårt! Ida hade matte idag, läsa av diagram, det går ju bra, men sen ska man förklara samband och hur man kommit fram till svaret. Och det är svårt när man inte fattar vad det handlar om!!:) Igår kväll fick jag ringa Christina (Nicholas mamma) och fråga om Olles läxa, inte ens den fattade jag....hm hur ska detta gå??? Och så är Freddan bortrest och kommer vara det väldigt mycket, så det gör inte saken lättare......
Idag ringde vi till Nicholas direkt när Olle kom hem.De hade bestämt i skolan att de ville leka. Ida och jag skjutsade bort honom dit, och vi hämtade honom efter 1h. Sen blev vi kvar lite till, och de badade hela tiden. Först ville han inte åka, men sen gjorde han det ändå. Han hade velat att de skulle komma hit istället, så jag kunde hjälpa till med engelskan. Men barn är barn, de behöver inte prata så mycket! De hade jättekul, och Christina sa att hon skulle nog minsann lära Olle att prata engelska:) Jag tycker han är helt otrolig som åker till en kompis och stannar där själv, de har ju precis träffats!


Kommentarer
Postat av: Lotta

hallå..Det gör en gott att höra att det går bättre och bättre för barnen.Det va inte dåligt av Olle att åka till en kompis, modigt gjort..Go Olle..Syster Marie och jag vi bara springer och springer och drömmer om coca-cola och choklad.. det är våran drivkraft att springa denna tjejmil..Nästa mål är väl att springa marathon i New York, tror faktiskt att syster Marie är riktigt taggad för det..Ha det bra,och lycka till med all läxläsning.Kramar Lotta

2008-08-27 @ 11:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0