I skolan

Åkte till skolan vid 11,00 och träffade Olle i matsalen. Så jag satt vid hans bord under lunchen. Man sitter vid samma bord varje dag och vid Olles bord sitter Summer, Matthew och en tjej till som jag inte minns namnet på. Barnen pratade på för fullt och ställde massa frågor. Idag åt Olle av skolmaten, och det blev ostburgare chokladmjölk och en liten burk med nån slags jordgubbskräm/sylt, och en isglass till efterrätt. När alla ätit klart (efter ca 30 min) så är de ute och har lite rast i ca 30 min. Alla är tillsammans och fröken är med o håller koll. Sen sa vi hej då, och så väntade jag in Ida som skulle komma till matsalen vid 12,30. Hon hade med sig mat, och hon åt en macka med sallad, yoghurt, småkex och lite juice. Ida sitter med Sidney och Jackie. De har lunch i ca 30 min, men sen går de direkt till klassrummet igen. Jag hann med att prata med båda fröknarna och även med deras hjälpfröken de har i engelska. Alla sa samma sak, de klarar sig jättebra och kommer lära sig fort, känns bra att höra. 
När Olle o Ida kom hem, så tog vi cyklarna för att leta upp Nicholas hus. Nicholas är den som hjälper Olle i skolan, och Olle pratar massor om honom. Det visade sig att även han bor här på Cory Lake, kul! Jag frågade honom i dag i skolan vilken adress han bodde på. Han visste att det var på Barbados Isle i ett vitt hus med rött tak. (det finns fler än ett sånt hus på den gatan kan jag säga) Men vilken tur vi hade, vi plingade på, frågade "bor Nicholas här?" och visst gjorde han det! De har precis flyttat hit från Canada (slutet juni), och han har en tvillingbror som går i parallell klass. Killarna sprang iväg o lekte och Ida jag och Christina som mamman heter, satte oss på terrassen och pratade. De har en hund som heter Harry, som blev förtjust i Ida såklart. Precis när vi klev innanför dörren här hemma igen, så blev det värsta åsk och regn ovädret, vi klarade oss precis! ( nu skiner solen igen)
Nu är det dags att göra läxorna, sen hoppas jag på en bra film.



Kommentarer
Postat av: toja

vad bra att du kom iväg till skolan o fick se o höra att allt går bra.

kram

2008-08-26 @ 09:26:22
Postat av: syster malin

Va roligt med en kompis i närheten! Skönt oxå o höra att det går bra för dom:) Puss o kram.

2008-08-26 @ 13:11:47
Postat av: Marie

Hej på er! Kanske Christina är ett power walk, shopping, fika ämne?? Kan ju vara kul för mamman i familjen att få en kompis också?! Ha det bäst, så hörs vi snart!! Kramar

2008-08-26 @ 20:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0