Glada barn!

Åh vad det var skönt att möta 2 glada barn vid bussen! Man blir så otroligt lättad. Allt hade känts bättre idag och både Olle o Ida var nöjda! Ida hade fått träffa deras hjälplärare för första gången idag, bra! Jag tror de ska ha samma. Ida hade läxa även idag, lite matte, och ta med 5 bilder på historiska händelser, samt att ta med ett foto på sig själv från det hon var liten. Och det var lite värre......Har inte med oss några foton, tror jag.....kommer inte ihåg vad jag packat ner i de 5 kartonger som vi skeppat över hit och som vi troligtvis får imorgon, men jag hade ett litet foto i min plånbok, så det får duga.
Filip hade oxå haft en bra dag, han säger inte så mycket, han tycker mest man är jobbig när man har tusen frågor...ni kanske vet hur det är......?
Sen blev det en sväng till WalMart för lite komplettering av skolsaker. Annars har jag inte gjort ett skvatt den här veckan, men det känns rätt så skönt! Får väl se hur länge jag tycker det......Imorgon är det äntligen fredag igen, härligt!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!

Vad skönt att höra! Vi tänker också mycket på hur det går för er i skolan, och det är klart att det är jobbigt när man inte förstår!!! Vi kanske borde prova på att jobba i ett land där man inte fattar nåt, tex Kina? Få order på vad man ska göra på kinesiska? Helt klart omöjligt!=) Men engelskan är ju tack o lov lite lättare att lära sig, och om ett tag fixar ni det galant!! Ha det bra och kämpa på!!

/ Kramar i massor från oss i Skänninge

2008-08-22 @ 09:43:34
Postat av: Jennie H

Hej där,

Vad duktiga barnen är som kämpar på, framför allt lilla Olle. Det är ju sant det Marie skriver, tänk om vi skulle sitta i Kina....Hua! Det skulle vi säkert aldrig ens våga.Men som tur är så är ju barn är modiga och lär sig snabbt! Det kommer fixa sig så bra det där och de kommer bli så stolta för varje mer ord som de förstår. Fortsätt kämpa!

Det verkar ju vara rena rama Zoo:t på gatan...man undrar ju, vad blir nästa??

Ha en jättehärlig helg!

Kramar Jennie

2008-08-22 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0