Det går upp och det går ner.......

Imorse var det ner. Nu känns det lite bättre. Det hände en kul grej på min promenad idag. (och det var inget nytt djur jag träffade) När jag gått halvvägs ungefär, så stannar en bil vid mig. I bilen sitter en ung tjej. Hon har sett mig flera gånger knalla runt området, och nu undrade hon om hon kunde få haka på! Kul va! Så vi stod o pratade en bra stund, bytte telefonnr och imorgon ska hon ringa mig. Hon heter Ankita och har precis flyttat hit, samtidigt som oss, från Kansas City. Hon har man och två små barn (dagisålder). Från början är hon från Indien. Hennes man jobbar inom medicin, ( läkare?) och hon jobbar inom it-branschen och söker jobb nu. Så imorgon får jag sällskap runt, trevligt! Nu blir det poolen......

Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Gud va roligt att hon bara kom fram sådär. Vilken bra sak att göra i vårt osociala sverige haha.



Jag har börjat designa och göra egna armband. För att vinna ett, kika in i min blogg!



http://designingeverydaylife.blogg.se/2008/august/utkast-stressig-dag.html#comment



Kramar Vanadesse.

2008-08-28 @ 17:06:33
URL: http://designingeverydaylife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud va kul att få en kompis så där spontant. Men så är det när man bor borta. Kanske lättare här när man slänger sig över varje utlänning man ser nästan, speciellt om man träffar på en svenska. Folk som själva är inflyttade är ju mer öppna att träffa nya bekantskaper.



Jag är ju ordförande i Svenska skolan här och fick precis en tidning som hade ett reportage om svenska skolan i Tampas. Inte aktuellt för dina barn att börja än tror jag. De måste koncentrera sig på engelska nu. Vi brukar rekommendera att man väntar med svenskundervisningen men kan ju vara roligt för barnen att komma i kontakt med andra svenskar om det känns tungt. Kolla in deras hemsida: svenskaskolanitampabay.org



Jag mailar tidningen till dig.

Ingela

2008-08-29 @ 03:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0