Det är jobbigt när man inte förstår.....

Ikväll när Olle skulle sova, då kom det fram lite känslor o funderingar. De hade fått en uppgift i skolan, och de skulle skriva i en bok. Där sitter Olle som inte förstår vad han ska skriva, och framför allt så KAN han inte skriva på engelska. "Då fick jag en tjock klump i halsen mamma". Fy vad hemskt! Jag bara undrar hur fröken tänker...? Han kanske kunde fått en annan uppgift, eller att hon suttit med honom eller nåt....? Nu vill Olle att jag ska vara med honom, så jag ska se om det går.
Annars var det mycket prat om alla kompisar de träffat! Det är Michael och Nicholas som Olle har som "bästisar" och som hjälper honom så gott de kan. Idas kompisar heter Taylor , Jackie och Sidney:) Filip hade snackat med både tjejer o killar idag, både i skolan och på bussen. Då blir man glad! Vi gjorde lite läxor direkt de kom hem(Ida hade matte läxa) och sen blev det bad, men bara för barnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0