Brandon och International Plaza

Även idag sov vi länge länge.....måste väl snart ändra på det:) Vi hade planer på att åka till stranden, men efter ha kollat väderleks rapporten så  hoppade vi det; det skulle bli regn o åska. Hann med att skypa med Toja (i över 1h tror jag;) och även Farmor o Farfar o Alma o Maja, kul! Sedan åkte vi till Brandon som ligger ca 9 miles (ca 20 min) hemifrån. Där ligger hockeyhallen där Filip o Olle ska spela. Vi skrev in dom och fick de första test träningstiderna som blir 23-24/8, för det fick vi betala 20 dollar/person. Säsongsavgiften kommer kosta ca 900 dollar/barn då gäller den sept-maj. De kommer träna fredagar och ha match lördagar, lite skillnad mot hemma! Filip vill träna mer, så vi får se hur vi ska lösa det......Hockeyarenan var jättefin, det finns 2 hallar, cafeteria, bar, lasergame och spelhall och även en shop där man kan köpa all hockeyutrustning som man behöver. Efter det så blev det en tur till International Plaza (inte Universal som jag skrev sist) för vi var ju tvungna att visa Fredrik detta fantastiska ställe:) Väl där så gick Olle o Fredrik till en frisör och jag gick till Toni & Guy och fixade mitt hår. Eftersom de klipper sig på 20 min, så hann de med lite shopping innan jag blev klar (efter ca 2h). Jag fixade min hemska utväxt och klippte page, blev fint. Köpte även bra schampo o balsam (stora pumpflaskor) till mitt slitna hår och ett vax till Filip, allt för 1200:- (Undra vad det skulle kostat hemma?)
Nu är klockan 22.30 så snart är det dags att sova. Ska nog läsa lite innan jag somnar, jag har börjat i Camilla Läckbergs senaste bok, Sjöjungfrun. Hittade den på vardagsrumsbordet, så jag kanske måste läsa ut den innan Tobbe & Co kommer tillbaka.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0